Generelt
Hvordan fungerer en henvendelse?
Log ind på appen, udfyld dine oplysninger og besvar nogle spørgsmål om dit kæledyrs lidelser og symptomer. Dyrlægen tilslutter sig så, og chatten starter. Hvis nødvendigt er det muligt at skifte til telefon- eller videosamtale.
Hvilke dyrlæger arbejder på AniCura?
Appen er bemandet med autoriserede og erfarne dyrlæger, der kombinerer deres arbejde online med arbejde på klinik.
Hvad er jeres åbningstider?
Vi har åbent hver dag 07.00-22.00.
Skal jeg booke en tid?
Nej, vi har drop-in for at kunne hjælpe dig så hurtigt og nemt som muligt.
Hvilke dyr modtager I?
Hund og kat.
Om besøget
Hvor længe varer en henvendelse?
Normalt omkring 10 minutter men det afhænger af dit kæledyrs problemer og tilstand.
Hvordan fungerer det med journalføring?
Dyrlægen skriver en journal i forbindelse med henvendelsen, ligesom ved et normalt besøg på vores klinikker.
Får jeg adgang til mit kæledyrs journal?
Ja, efter afsluttet henvendelse har du adgang til journalen i appen. Du kan finde den under knappen “tidslinje”.
Kan I se mit dyrs journal fra dets sædvanlige klinik?
Vi har, hvis det skønnes relevant og vigtigt, mulighed for at tilgå udvalgte oplysninger fra dit dyrs journal på andre AniCura-klinikker.
Kan jeg få en henvisning?
Ja, vi er glade for at hjælpe dig og dit dyr med en henvisning til en passende klinik.
Kan I udskrive recepter?
I appen kan vi hjælpe dig med recept på loppe-/flåtmidler, mens din vanlige dyrlæge kan hjælpe dig med øvrige recepter.
På nuværende tidspunkt kan vi kun udskrive recepter til katte og hunde, som har et AniPlan-abonnement, og som har været til sundhedsundersøgelse på en af vores klinikker i løbet af det seneste år.
Kan I hjælpe med en receptfornyelse?
Vi kan ikke forny en recept til et dyr, der er under behandling. Kontakt din behandlende dyrlæge for at få hjælp med dette.
Jeg har AniPlan til mit dyr, indgår besøg i appen i abonnementet?
Ja! Hvis du har et AniPlan-abonnement til din hund eller kat, så er alle besøg i appen inkluderet. Du kan endda få recept på loppe-/flåtmidler uden receptgebyr, hvis dit dyr har har været til sundhedsundersøgelse på en af vores klinikker indenfor det seneste år. Læs mere om AniPlan her.
Hvornår kan jeg bruge AniCuras app?
- Når du vil have råd eller diskutere noget om dit dyr, eller hvis du er usikker på om du har brug for at opsøge en dyrlæge. I tilfælde, hvor dit dyr skal undersøges af en dyrlæge, hjælper vi dig videre med en henvisning.
- Hvis du er en ny kæledyrsejer og har spørgsmål om dit nye familiemedlem.
- I tilfælde af spørgsmål om efterbehandling eller andre generelle spørgsmål, det opstår efter et besøg og/eller operation på klinikken.
Kan jeg bruge appen, mens jeg er i udlandet?
Hvis du har downloadet appen, mens du er i Danmark, kan den også bruges i udlandet. Vi kan dog ikke henvise dig til en lokal klinik, hvis du befinder dig i udlandet.
Support
Kontaktoplysninger for support
Kundeservice.online@anicura.dk
Hvor kan jeg henvende mig, hvis jeg har ris eller ros?
Kundeservice.online@anicura.dk
Betaling og vilkår
-
Det første dyrlægebesøg koster ikke noget, derefter er prisen 290 DKK på hverdage kl. 07-18 og 449 DKK om aftenen efter kl. 18, samt i weekender og på helligdage. Alle besøg i appen er inkluderet, hvis dit dyr er registreret i AniPlan.
-
Betaling foretages først, når dyrlægen har taget sig af dig og dit dyr, så modtager du en faktura på din e-mail.
Hvordan opbevares min information?
Her kan du læse mere om betingelser for brug og fortrolighedspolitik.