Betaling og forsikring

Betaling / direkte skaderefusion

Betaling sker i forbindelse med besøget. Hvis du har en sygeforsikring og ønsker direkte skadesrefusion, kan vores dyrehospitaler eller -klinikker hjælpe med dette indenfor forsikringsselskabets åbningstider. Normalt debiteres et gebyr i forbindelse med direkte skaderefusion, da det tager en del administrativ tid for dyrehospitalet.

Hvis betaling ikke kan ske via direkte skaderefusion, så kan du som ejer sende en kvittering på det betalte beløb ind til forsikringsselskabet. Behandlingstiden varierer afhængigt af forsikringsselskabet. Ved eventuelle spørgsmål vedrørende skaderefusion bør du tage direkte kontakt til forsikringsselskabet.

Priser

I AniCura sættes alle priser lokalt. Det betyder, at de individuelle klinikker selv bestemmer prisniveauet, som de altid har gjort.

Prisen kan afspejle typen af pleje og behandling, tidspunktet for behandlingen, specialiseret ekspertise, kvalitet og adgang til bestemt medicinsk udstyr, beredskab, bemanding og tilgængelighed på døgnet.

Vi vil naturligvis altid gerne oplyse et prisoverslag, hvis du ønsker det. Og du får besked, hvis omkostningerne eller behandlingen ændrer sig undervejs i behandlingsforløbet. 

For dig som dyreejer er det vigtigt at vide, at hos os afgøres omfanget af den medicinske udredning og behandling altid i tæt dialog med dig. Vi påbegynder ingen udredning eller behandling, uden at du er informeret. Det vigtigste for os er altid dyrenes bedste - og behandlinger skal altid være etisk forsvarlige.

Forsikring

Flere og flere dyr i Danmark er sygeforsikrede. Det betyder at dyreejerne kan vælge den bedste behandling, når kæledyret bliver akut sygt eller får en skade. 

Vi anbefaler alle dyreejere at overveje en sygeforsikring til deres dyr og nøje sætte sig ind  de forskellige vilkår, der gælder for de forskellige forsikringsselskaber. 

Om dit dyr er forsikret eller ej, gør ikke en forskel for prisen. Samme prislister gælder for alle. Derimod kan det faktum, at dit dyr er forsikret, påvirke dit valg af behandling. Vi ved at mange som besøger os, ikke kender til hvilke forsikringer de har. Derfor spørger vi altid om dit dyrs forsikring. Idet spørgsmålet om forsikring stilles tidligt, har du mulighed for at kontakte dit forsikringsselskab og undersøge, hvordan dit dyr er sikret. Vi spørger ind til forsikring af omtanke, og for at du skal vide, hvilke valgmuligheder din forsikring giver dig.