AniCura præsenterer kvalitetsrapport for 2016

AniCura, en af Europas førende virksomheder indenfor dyrlægebehandling af høj kvalitet til kæledyr, præsenterer i dag sin årlige kvalitetsrapport.

Rapporten, som er enestående i europæisk veterinærpleje, beskriver, hvordan AniCura har arbejdet med kvaliteten af pleje i 2016 og indeholder vigtige konklusioner om medicinsk kvalitet og patientsikkerhed.

”Formålet med rapporten er at give vores interessenter et transparent og klart billede af kvaliteten af pleje i AniCura, og hvordan vi arbejder på at udvikle den. Ved at dele vores arbejde og beskrive områder hvor dyresundhedsvæsenet kan forbedres, håber vi på at inspirere hele industrien til yderligere udvikling”, siger Peter Dahlberg, CEO AniCura.

Første kvalitetsrapport indenfor veterinærplejen

AniCuras kvalitetsrapport er den eneste af sin art i europæisk veterinærpleje og er skabt på baggrund af inspiration fra tilsvarende publikationer indenfor menneskelig sundhedspleje.

I 2016 var AniCuras kvalitetsarbejde bl.a. at gennemføre undersøgelser af medicinske resultater og patientsikkerhed blandt sine 150 dyrehospitaler. Undersøgelserne er en del af koncernens kvalitetsudviklingsprogram QualiCura, og dækker flere områder relateret til patientsikkerhed, såsom håndhygiejne og forekomsten af infektioner forbundet med operationer.

”Forudsætningen for vores kvalitetsarbejde og de gennemførte undersøgelser, er, at vi har flere dyrehospitaler inden for samme selskab, så vi kan sammenligne forskellige klinikker, overføre viden mellem lande og hospitaler og dele vigtige ressourcer”, siger Peter Dahlberg.

Udover AniCuras koncernfælles kvalitetsprogram, QualiCura, udføres meget af kvalitetsudviklingsarbejdet lokalt på de respektive dyrhospitaler under AniCura. For at understøtte det enkelte dyrehospital har AniCura veterinærmedicinsk råd og fælles ressourcer, forskellige uddannelsesprogrammer samt investerer hvert år millionbeløb i forskning og medicinsk udstyr.

Nogle af konklusionerne i AniCuras kvalitetsrapport for 2016: