Spørgsmål og svar

Kan jeg få hjælp med recept? Kan jeg vælge hvilken klinik jeg vil gå til? Her finder du de svar, du har brug for.

Generelt 

Hvordan fungerer en henvendelse? 

Log ind på appen, udfyld dine oplysninger og besvar nogle spørgsmål om dit kæledyrs lidelser og symptomer. Dyrlægen tilslutter sig så, og chatten starter. Hvis nødvendigt er det muligt at skifte til telefonsamtale eller videokonsultation.

Hvilke dyrlæger arbejder på AniCura? 

Appen er bemandet med autoriserede og erfarne dyrlæger, der kombinerer deres arbejde online med arbejde på klinik.  

Hvad er jeres åbningstider? 

Vi har åbent hver dag 07.00-22.00. 

Skal jeg booke en tid?  

Nej, vi har drop-in for at kunne hjælpe dig så hurtigt og nemt som muligt. 

Hvilke dyr modtager I? 

Hund og kat. 

Om konsultationen 

Hvor længe varer en henvendelse?  

Normalt omkring 10 minutter men det afhænger af dit kæledyrs problemer og tilstand. 

Hvordan fungerer det med journalføring? 

Dyrlægen skriver en journal i forbindelse med henvendelsen, ligesom ved et normalt besøg på vores klinikker.   

Får jeg adgang til mit kæledyrs journal? 

Ja, efter afsluttet henvendelse har du adgang til journalen i appen. Du kan finde den under knappen “tidslinje”. 

Kan I se mit dyrs journal fra dets almindelige klinik? 

Nej, desværre, vi har ikke adgang til andre klinikkers journaler.  

Kan jeg få en henvisning? 

Ja, vi er glade for at hjælpe dig og dit dyr med en henvisning til en passende klinik.  

Kan I udskrive recepter? 

Vi følger retningslinjerne fra Fødevarestyrelsen vedrørende ordinering af receptpligtige lægemidler til kæledyr. Det betyder at vi i øjeblikket kun kan ordinere flåtmidel til hund og kat. Konsultation vedrørende recepter koster 100 DKK. pr. dyr. Bemærk at dit/dine dyr skal være til stede under videokonsultationen for at vi kan udskrive recepter. For andre recepter, skal du kontakte din almindelige dyrlæge.  

Kan I hjælpe med en receptfornyelse? 

Vi kan ikke forny en recept til et dyr, der er under behandling. Kontakt din behandlende dyrlæge for at få hjælp med dette. 

Hvornår kan jeg bruge AniCuras app? 

Hvornår er det ikke passende at kontakte en dyrlæge via appen?  

I tilfælde af akut skade, sygdom eller forgiftning, har dit kæledyr brug for undersøgelse og behandling på en fysisk klinik. Du skal derfor straks kontakte den nærmeste klinik eller dyrehospital. Dette gøres let og enkelt ved at ringe på AniCuras akutnummer 1819. 

Kan jeg bruge appen, mens jeg er i udlandet?  

Hvis du har downloadet appen, mens du er i Danmark, kan den også bruges i udlandet. Vi kan dog ikke henvise dig til en lokal klinik, hvis du befinder dig i udlandet. 

Support 

Kontaktoplysninger for support 

Kundeservice.online@anicura.dk

Hvor kan jeg henvende mig, hvis jeg har ris eller ros? 

Kundeservice.online@anicura.dk

Betaling og vilkår 

Hvordan opbevares min information? 

Her kan du læse mere om betingelser for brug og fortrolighedspolitik

Hvad koster en konsultation med en dyrlæge? 

Vi tilbyder det første dyrlægebesøg, derefter er prisen 290 DKK hverdage 07-18 og 449 DKK om aftenen efter 18:00 og i weekenderne. Konsultation vedrørende recepter koster 100 DKK pr. dyr.